Salgsbetingelser
Her er en oversikt over våre salgsbetingelser, utformet for å gi deg en trygg og enkel handleopplevelse hos oss:
1. Avtaleinngåelse
Når du legger inn en bestilling hos oss, inngås en bindende avtale mellom deg som kunde og oss som selger.
2. Priser
Alle priser i nettbutikken inkluderer merverdiavgift (MVA). Totalkostnaden, inkludert eventuelle fraktkostnader, vil fremkomme før du fullfører kjøpet.
3. Betaling
Vi tilbyr betaling med Visa og Mastercard, samt finansieringsløsninger gjennom våre samarbeidspartnere. Se mer om delbetaling og finansiering her. Ved kortbetaling reserveres beløpet ved bestilling, men trekkes først når varen sendes eller hentes.
4. Levering
Vi leverer varer over hele Norge, begrenset til Fastlands-Norge. Levering kan allikevel skje til kai etter nærmere avtale, oppgi dette da som leveringsadresse. Vær oppmerksom på at våre transportører av sikkerhetshensyn ikke kan ta av seg vernesko ved levering. Melding om transportskadet kolli må senest gis 7 dager etter leveringen fant sted. Se nærmere leveringsbetingelser på hver enkelt transportør, nedenfor.
5. Ordrebekreftelse
Når A-Møbler har mottatt din bestilling, sender vi deg en bekreftelse på ordren til oppgitt mail.
Det anbefales sterkt at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, må kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig. Kjøper er selv ansvarlig for å forsikre seg om at ordre er som tiltenkt.
6. Henting i butikk ("Klikk og hent")
Du kan bestille varer på nett og hente dem i en av våre butikker. Vi klargjør varen innen 24 timer og varsler deg når den er klar for henting. For å holde av varer lengre enn 24 timer, eller få varene tilsendt, vennligst bestill varen på vanlig måte på nettet.
7. Angrerett
Du har 14 dagers angrerett på varer kjøpt i vår nettbutikk. Vi tilbyr også dette for varer som er kjøpt fysisk i vår butikk. Bruk skjemaet for retur og reklamasjon for å gi oss beskjed. Varen må returneres i original emballasje og i salgbar stand. Enkelte varer, som hygieneprodukter og flatpakkede varer med brutt forsegling eller spesialbestilte varer, omfattes ikke av angreretten. Merk at varer som er brutt forsegling utover det som trengs for å undersøke varen vil forringe returbeløpet tilsvarende verditap på varen. Se mer informasjon her.
8. Reklamasjon
Hvis du oppdager en feil eller mangel ved varen, ber vi deg kontakte oss så snart som mulig, og senest innen to måneder etter du burde ha oppdaget feilen. Reklamasjonsretten er to år, eller fem år for varer ment å vare vesentlig lenger, men vær obs på at du står i fare for å bryte tapsbegrensningsplikten ved å ikke melde ifra i tide. Vennligst send inn skjema her.
9. Forsinkelser
A-Møbler kan ikke garantere for leveringstider. Det innebærer at vi ikke kan love at forsendelser vil være på plass en gitt dato. Ved bekreftelse på bestillinger vil A-Møbler informere kunde om når forsendelse er estimert å ankomme lageret.
A-Møbler tar forbehold om ukjent leveringstid før bestilling er bekreftet fra leverandør. Ved kjøpsøyeblikket på bestillingsvarer kjenner vi kun en forventet leveringstid - ikke en bekreftet leveringstid.
±2 uker er normalt innenfor internasjonal shipping, og vil ikke kompenseres. Over 2 uker forsinkelse etter initiell bekreftet leveringsdato fra leverandør vil falle innunder vår generelle forsinkelsespolicy: 500 kr gavekort eller fri fortauslevering i Stor-Oslo-området.
10. Retur av varer
Vennligst ta kontakt på forhånd via retur og reklamasjonsskjemaet. Avvent til du får retur-referanse og følg instruks fra kundeservice.
11. Personopplysninger
Vi behandler dine personopplysninger konfidensielt og i henhold til gjeldende lover. Opplysningene brukes kun for å gjennomføre avtalen med deg og vil ikke deles med uvedkommende. Les mer om A-Møblers personvernpolicy her.
12. Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse saker i minnelighet. Ved tvist kan kjøper ta kontakt med Forbrukertilsynet for bistand ved mekling med A-Møbler.